SM systém

Tato metoda cvičení je vhodná při bolestech zad a při výhřezech meziobratlových plotének. Aktivuje svalové řetězce, které vedou k protažení páteře a protažení nejvíce namáhaných svalů zad a dolních končetin, vznikne tím prostor pro regeneraci plotének. K systému patří manuální techniky, které dokážou ulevit od bolesti i pár dnů po výhřezu.

Senzomotorická cvičení

Po řadě úrazů (zlomeniny, podvrknutí ), po operaci (např. kolenních kloubů) či při špatném držení těla je vhodné provádět senzomotorická cvičení. Ta vedou ke zvýšenému vnímání polohy těla a jejich cílem je ekonomický pohyb, kdy svaly pracují v optimálním čase a síle. Ke cvičení jsou využívány balanční pomůcky a mnoho cvičebních poloh. Cvičení je tak zábavné a aktivuje celé tělo. Je vhodné též u spadlé nožní klenby, u nestabilních kolen či kotníků, u vybočených palců atd.

Posílení hlubokého stabilizačního systému

Posílení hlubokých svalů těla je v poslední době módním hitem a jejich aktivaci lze naučit v různých polohách. První nácvik probíhá vleže na zádech či břiše a dále se postupuje k náročnějším polohám. Cvičení je vhodné při bolestech zad, vadném držení těla atd.

Dechová cvičení

Dechová cvičení Vás naučí správné dechové vlně, která vede k uvolnění kloubů páteře, aktivaci břišní stěny. Dechová cvičení jsou součástí relaxací, kdy dochází k uvolnění svalů atd.

Cvičení s pomůckami

Chcete-li cvičit doma, naučím Vás, jak využít overball, fitball, Theraband, Bosu atd.

Cvičení dle diagnózy

Každé onemocnění pohybového systému vede k určitým změnám na svalech, kloubech, podkoží a kůži. Dle vyšetření Vás naučím autoterapii, která povede k relaxaci svalů, uvolnění kloubních blokád a aktivaci oslabených svalů.

Nordic walking

I chůze s hůlkami má svá pravidla, a pokud chcete chůzi vykonávat efektivně, nepřetěžovat záda, ramena a paže, je nezbytné znát zásady nordic walking. Lekci nordic walking může absolvovat více osob v rámci teambuildingu či jen tak pro zábavu. Naučím Vás správnou chůzi, různé druhy poskoku, protažení a v neposlední řadě i hry s hůlkami.

Dlouhodobá terapie, udržovací cvičení

Při chronických onemocněních (stavy po cévní mozkové mrtvici, amputacích atd.) je vhodné provádět udržovací cvičení k zachování soběstačnosti a snížení bolestí. Vhodná cvičení, polohování nemocného či správnou manipulaci při přemisťování nemocného lze naučit i rodinné příslušníky.